Jenny Blomberg

Jenny Blomberg

Drivkraft:

Jag vill föra samman vetenskap och näringsliv, för att skapa en hållbar utveckling. Hållbarhet ska vara en självklar komponent i all verksamhet och skapa ytterligare värde för produkten eller verksamheten.

Kunder:

Weleda, Printpool / Kapero, Livsmedelsföreningen, Antalis, Risenta, Lövsta Future Challenge

Uppdrag och bakgrund:

Jag arbetar med klimatstrategier i ZeroMission och är också inriktad på marknadsplanering, marknadsstrategier och events. Med min master i hållbart företagande från Stockholm Resilience Centre och en examen i marknadskommunikation från Berghs ser jag möjligheter och löser problem utifrån flera dimensioner. Naturintresset är en stor del av mig och jag är engagerad i Stockholms Naturskyddsförening och är aktiv för att skapa en hållbar ridsport, bland annat med Hållbar Häst. Jag har tidigare arbetat i mediabranschen. För mig är det viktigt att inte se bara det marknadsmässiga utan att se till helheten. Det är den flerdimensionella ambitionen som ger mig energi när jag går till mitt jobb.