Utan snack, ingen verkstad - 13 december 2015

Ibland när jag kommer till kontoret på morgonen strömmar det ut klassisk musik från rummet bredvid vårt, framåt eftermiddagen hörs ibland en tung bas och ofta bryter skratt genom musiken. De verkar ha roligt, de där som säger ”Gör hållbar utveckling så lockande att alla vill vara en del av den”. Och nu ska de få det ännu roligare, för det är dags att utnämna den här veckans hjältar: Tadaaa (trumvirvel) FUTERRA!!! De är: Genuina. Engagerade. Påhittiga. Ruskigt proffsiga. Entusiasmerande. Trovärdiga.

Och inte minst det sista adjektivet gör att de kvalificerar sig till att utnämnas till hjältar.

Utan kommunikation stannar mycket av hållbarhetsarbetet upp, utan kommunikation sprids kunskap och nya idéer väldigt långsamt, utan kommunikation får omvärlden ingen insyn i företagens arbete och utan kommunikation har företagen betydligt mindre incitament att satsa på hållbara lösningar.

Det finns allt för många exempel på företag som har lockats att ta i lite mer än de verkligen har fog för, säga lite för mycket om somt och lite för lite om annat.

Där har Futerra en stark integritet – de håller sina kunder inom rätt gränser, ser till att ”talk” matchas av ”walk” och vice versa för att undvika både greenwash och greenhush.

Futerra behövs för att skapa förtroende för hållbarhetsarbetet, och för det utnämner vi dem till hjältar. Och för att de är förbaskat trevliga kontorskompisar.


Inga kommentarer än