Blogg Prisregn över våra...

Jag lämnar Sustainable Brand Index med ett leende. Det har varit prisutdelning för Sveriges mest hållbara varumärke. Det är Skandinaviens största varumärkesundersökning med hållbarhetsperspektiv där 7000 konsumenter i Sverige, Norge, Finland och Danmark får bedöma företags hållbarhetsarbete.

I år vann Saltå Kvarn, lite David mot jätten Goliat med tanke på att Saltå Kvarn inte annonserar överhuvudtaget. Något som de flesta varumärken ser som en självklarhet för att bygga sitt varumärke. På scen berättade de lite om den verktygslåda som U&We varit med om att utveckla, deras leverantörer kan välja mellan över 130 initiativ i verktygslådan som främjar biologisk mångfald och får på så sätt möjlighet till mer betalt. Sen klimatkompenserar ju Saltå Kvarn sina transporter med ZeroMission.

Vi samarbetar även Systembolaget, Arla och Coop, som kom tio-i-topp, Max som vann sin kategori och var det 19e mest hållbara varumärket i Sverige, Fritidsresor vann kategorin resor och Folksam försäkring.

Grattis till så många duktiga människor och roliga varumärken vi på U&We och ZeroMission får äran att samarbeta med.

 

Senaste Inläggen

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.